שגרת טיפוח אביבית

הרפואות המסורתיות (רפואה סינית, איורוודה, תזונה יפנית) מבינות את ההשפעה שיש למזג האוויר על הגוף והנפש שלנו. כל עונה מייצגת תנועה ואיבר ואת האופן שבו הגוף מגיב לשינויים. האביב נחשב לעונה שמחה. הגוף מתמלא באנרגיה, יוצאים מהקור והחשכה לאור ולקרני השמש החמימות. הימים מתארכים ובטבע זהו זמן של התחדשות, פריחה ולבלוב וכך גם הגוף ועור הפנים, יש אנרגיה של תנועה, זרימת הדם טובה יותר ומצב הרוח החיובי שלנו משפיע על מצב העור.
עבור רבים העונה הזו היא "סוערת", טריגר רציני לאלרגיות עונתיות: נזלת, עיניים מגרדות וצורבות, התעטשויות, אקזמה ואפילו עור יבש, שנגרם בגלל אלרגנים באוויר וניקוי רעלים פנימי שמתרחש באופן טבעי בעונה זו.  ברפואה הסינית יש קשר ישיר בין הריאות לעור ולכן ישנן מחלות שקשורות לריאות יבואו לידי ביטוי גם על העור. 
האיברים שמושפעים הכי הרבה מהאביב הם הכבד וכיס המרה (מערכת העיכול) אם התפקוד שלהם יהיה חלש נרגיש בעונה הזאת שומניות עודפת בעור ובקרקפת, לפעמים גם אקנה ושחרור רעלים שיבואו לידי ביטוי גם בעור. אם איכות הדם תהיה ירודה העור יראה עייף ועלולה להופיע נשירת שיער. כשהגוף בריא ומסונכרן עם הטבע, האיברים יתפקדו כראוי ונוכל ליהנות מההתחדשות, גוון עור בריא, זוהר ושמח.

המלצות תזונה אביביות 
כפי שאתן כבר יודעות אני נעזרת בתזונה לצורך ריפוי העור מבפנים
  • אוכל חם ומבושל תומך במערכת העיכול.
  • מגבירים צריכה של מים וחליטות צמחים שעוזרים להיפטר מהרעלים שמשתחררים כתוצאה מההתחממות של מזג האוויר.
    חליטות צמחים: מי ג'ינג'ר יחממו ויחזקו עיכול, מא'צה הוא נוגד חמצוני מעולה, שן ארי וזרעי גדילן יתמכו בתהליך הניקוי של הכבד וכיס המרה. 
  • רצוי להימנע ממזונות מגבירי דלקת: סוכר, אלכוהול, קמחים ושמנים מזוקקים
  • מעבר לירקות אביב- נחליף את השורשים העמילניים והפחמימות שסייעו לנו בחורף במרק עצמות שמכיל קולגן שמחזק את מערכת החיסון ומשפר את הגמישות של העור. נגביר את השימוש בעלים ירוקים עונתיים וטריים ובטעם החמוץ אשר מניעים את המרה. 
  • פעילות גופנית, נשימות יעזרו בתקופה הזו
  • צאו החוצה!! החיבור לטבע כבר יכניס בכן את התנועה

המלצות טיפוח אביביות

  • חשוב מאוד להגן על העור מהשמש בעזרת קרם הגנה, רוב הנזקים של העור נגרמים בגלל חשיפה מצטברת לקרני השמש.
  • שמירה על עור נקי, בעקבות אנרגיית התנועה באביב מזיעים יותר  וחשוב לשמור על נקבוביות נקיות. גם האלרגנים שיש באביב נצמדים לעור ויכולים להוות טריגר. ניקוי יומי בסבון מותאם בוקר וערב יספיק לשמור על העור נקי.
  • כדי לעודד את התחדשות הטבעית וניקוי רעלים מהגוף והעור מומלץ לשלב פילינג, מסכות ניקוי ועיסוי עם גוואשה (אבן עיסוי שמעודדת ניקוי רעלים) 
  • התאמת שגרת טיפוח. החלפת קרם לחות כבד לקליל, שימוש בנוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות להגנה ושמירה על העור מפני הזדקנות מוקדמת.

האביב היא עונה נהדרת להתחלות חדשות, תנועה, צמיחה, יצירה ותכנון.

חג אביב שמח,
שלכן נעה