ויטמין C לעור הפנים

אפריל 11, 2021 2 דקות לקרוא

ויטמין C לעור הפנים


ויטמין C, חומצה אסקורבית משחקת תפקיד חשוב בשמירה על עור בריא ויפה, היא חיונית לתפעול מעל 300 תהליכים בגוף! אנחנו מקבלים אותה מהמזון שאנו אוכלים: פירות הדר. עלים ירוקים כמו פטרוזיליה, ברוקולי, גויבה, פפאיה, תותים, פרחי חרדל. יש לשים לב, צריכה עודפת של ויטמין C (מעל 2 גרם) עלולה להזיק. 

ויטמין C וחשיבותו לשמירה על עור בריא:
  • נוגד חמצון חזק, מטפל ברדיקלים חופשיים והזדקנות מוקדמת שנגרמת בעקבות גיל, חשיפה ממושכת לשמש, עישון וחשיפה לכימיקלים.
  • נוגד דלקת ויכול לסייע בטיפול בעור אדמומי שנוצר בעקבות דלקת
  • מסייע לריפוי פצעים
  • מונע יובש ושומר על עור רך ונעים
  • משפר מרקם עור ומונע קמטוטים
  • אחראי על מוצקות וגמישות העור. בשכבת העור האמצעית נמצא קולגן, חלבון  חיוני לגמישות ומוצקות של העור, ויטמין C מחדש את סיבי הקולגן ושומר על עור רך, גמיש וזוהר. 
  • מסייע לפיזור אחיד של מלנין, מניעה וטשטוש כתמים 

שימוש קבוע בסרום ויטמין C
הוכח ששימוש חיצוני בוויטמין C, יעיל פי 30 יותר מצריכה פנימית לצורך טיפוח ולטיפול בעור. שימוש קבוע במוצרים המכילים ויטמין C וצריכה יומית מוקפדת של הוויטמין בצורה הטבעית שלו דרך התזונה, ישפרו לאורך זמן את הגמישות, המרקם והיופי הטבעי של העור.

איך לשלב ויטמין C בשגרת הטיפוח
הדרך הטובה ביותר לשלב ויטמין C בשגרת הטיפוח, היא שימוש בסרום עשיר בוויטמין C בשילוב ויטמין E שיחד הם שילוב יעיל ומוצלח לטיפול בנזקי שמש. 
סרום הוא חומר מרוכז של חומרים פעילים שחודרים את העור כמו ויטמינים, פפטידים, נוגדי חמצון, תמציות בוטניות ושמנים ארומטיים. ויטמין C  מורכב ממולקולות קטנות שחודרת לאפדרמיס (שכבת העור העליונה) ומסייעות לתיקון וחידוש של תאי העור. 

הסרום ויטמין C של מרקחתא מכיל ויטמין C בריכוז של 10%, ויטמין E, מיצוי של צמח הקלנדולה, קליפות לימון, ליים ואשכוליות שמסיעים לחידוש העור ושמירה על גוון עור אחיד. את הסרום מורחים על עור נקי, בערב, מספר טיפות על הפנים, סביב העיניים, הצוואר והמחשוף. מעל הסרום יש למרוח קרם לחות שמחדש את שכבת העור העליונה.
כדי להנות מיתרונות הוויטמין C יש להשתמש באופן יומי וקבוע. 

מתכון יומי מומלץ לצריכת ויטמין C:  במכונת מיצים- כוס פלפל אדום, כוס פטרוזיליה/ שמיר, חצי כוס קולרבי. או מיץ פירות: כוס גויבה, חצי כוס תותים וחצי כוס פפאיה. יש לשתות את המיץ טרי כיוון שהויטמין אינו יציב ונהרס תוך זמן קצר. מומלץ לשתות אחרי ארוחה כדי לא לגרום לבחילות וגירוי חומציות בקיבה. ועוד מומלץ להימנע ממוצרי חלב בסמיכות לצריכת הויטמין. 
  

כאן לכל שאלה שלכן. 

נועה מרקחתא